Förseningar och dimensioner
Jag följer upp föregående inlägg med något av en SJ-special. Jag har gjort följande iakttagelser vad gäller förseningar och antalet dimensioner som man färdas i. Först en pedagogisk bild och sedan förklarande text.


SJ:s so called kraftsamling. För övrigt är det ett skämt (för att inte säga hån) av SJ att numera stänga dörrarna till sina X2000-tåg 30 sekunder tidigare än avgång. Som om det vore resenärernas fel att tågen inte kommer i tid. Och, let's face it, SJ - det är knappast så att era tåg är 30 sekunder sena... Bilden är hämtad från SJ:s kraftsamling.

- Tåg färdas i en dimension (en jäkla linje - hur svårt kan det vara?) och är ofta försenade och mycket till på köpet
- Bussar färdas i två dimensioner (ett vägnät) och är ibland försenade, men knappast särskilt mycket
- Flyg färdas i tre dimensioner och är mycket sällan försenade
- Tidsmaskiner färdas i fyra dimensioner och, hmm... om man nu mot förmodan blir försenad i en sådan så kan man alltid lätt korrigera det med en extra liten resa

SJ:s so called kraftsamling. För övrigt är det ett skämt (för att inte säga hån) av SJ att numera stänga dörrarna till sina X2000-tåg 30 sekunder tidigare än avgång. Som om det vore resenärernas fel att tågen inte kommer i tid. Och, let's face it, SJ - det är knappast så att era tåg är 30 sekunder sena... Bilden är hämtad från SJ:s kraftsamling.
Kommentarer
Trackback